Αρχική Σελίδα
Πρόγραμμα Συνεδρίου
Ομάδες Εργασίας
Παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
Πρακτικές Πληροφορίες
Οργανωτική Επιτροπή
Πρακτικά Συνεδρίου
Επικοινωνία




Ευρωπαϊκή Προεδρία - Ευρωπαϊκή Ένωση


Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων


Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας


Ευρωπαϊκή Ένωση
ΕΚΤ-ΕΤΠΑ

Ομάδες Εργασίας

Ομάδες εργασίας 1α και 1β

Διασφάλιση Ποιότητας και φορείς Ενδοϋπηρεσιακής Κατάρτισης και  Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανέλιξης των εκπαιδευτικών

 

Σκοπός αυτής της Ομάδας Εργασίας είναι να εξετάσει την τρέχουσα κατάσταση και τις δυνατότητες μεταρρύθμισης όσον αφορά α) το άνοιγμα της Ενδοϋπηρεσιακής Κατάρτισης (ΕΚ) και της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανέλιξης των εκπαιδευτικών (ΣΕΑΕ) σε πολλαπλούς φορείς και β) την εισαγωγή μηχανισμών διασφάλισης ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων πιστοποίησης για φορείς και προγράμματα ΕΚ και ΣΕΑΕ, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και την εξασφάλιση της υποστηρικτικότητας της ανωτέρω μεταρρύθμισης.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Ομάδας, ομιλίες ειδικών από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από κράτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και από τις ΗΠΑ, θα παρουσιάσουν και θα αξιολογήσουν υπάρχοντα μοντέλα ΕΚ και ΣΕΑΕ. Μικρές ομάδες εργασίας θα εστιαστούν στα εξής ζητήματα:

Ι) Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις και οι καλές πρακτικές για την εισαγωγή πολλαπλών πιστοποιημένων φορέων Ενδοϋπηρεσιακής Κατάρτισης και Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανέλιξης των Εκπαιδευτικών;

ΙΙ) Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για ευέλικτα, αποδοτικά και αυτόνομα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας της ΕΚ και ΣΕΑΕ;

ΙΙΙ) Για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επικέντρωση σε ζητήματα δικαιοσύνης (equity) όσον αφορά την δυνατότητα πρόσβασης όλων των εκπαιδευτικών σε προγράμματα ΕΚ και ΣΕΑΕ καθώς και εναρμονισμού με τις απαιτήσεις για διασφάλιση ποιότητας που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ομάδα εργασίας 2

Μηχανισμοί Διασφάλισης Ποιότητας – Μελέτες Περίπτωσης

 

Οι Μελέτες Περίπτωσης στην «Καλή Πρακτική» επιτρέπουν τη διερεύνηση της εμπειρίας που αποκτήθηκε σε διάφορες χώρες σε ποικίλα επίπεδα, καθώς και των επιπτώσεων στην επαγγελματική ανέλιξη των εκπαιδευτικών.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Ομάδας θα παρουσιαστούν παραδείγματα από την Αυστρία, την Ελλάδα και χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι επιμέρους ομάδες εργασίας θα εξετάσουν τα στοιχεία αυτών των παραδειγμάτων τα οποία θα μπορούσαν, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, να εφαρμοστούν σε άλλες χώρες. Οι τίτλοι των προγραμμάτων/παραδειγμάτων που παρουσιάζονται στις Μελέτες Περίπτωσης είναι:

  • Τα «Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών» στην Ελλάδα. Ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στήριξη των σχολικών μονάδων, Θ. Πιτσούλη, Γ. Χριστακόπουλος, Χ. Χαμαλίδης
  • Μηχανισμοί Διασφάλισης Ποιότητας: η περίπτωση της Ελλάδας, Α. Κατσής, Ν. Κότσιρα, Γ. Κουκοπούλου
  • Η καλλιέργεια της ιδέας της αειφόρου ανάπτυξης στα σχολεία. Η εμπειρία της Αυστρίας αναφορικά με  το e-Learning – Ομάδες και Πρωτοβουλία για την Ποιότητα στα Σχολεία,  J. Horschinegg
  • Ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Φ. Τσάκωνα

 

Ομάδα εργασίας 3

Επαγγελματική Κατάρτιση και Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Ανέλιξη των εκπαιδευτικών Ι

 

Στην ομάδα εργασίας θα παρουσιαστούν οι παρακάτω εισηγήσεις:

·         Μαθαίνοντας μαζί, επιτυγχάνοντας μαζί: η συνεργατική διαδικασία της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανέλιξης, Tim Brosnan

·         Ευρωπαϊκά προγράμματα: Κινητήριος δύναμη αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος, Α. Κούρου, Ε. Ιωαννίδου

·         Ανέλιξη και κινητικότητα των εκπαιδευτικών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, Α. Ανδρέου

·         Μια νέα προσέγγιση για την ανέλιξη του προσωπικού και τη βελτίωση ποιότητας στη δημόσια εκπαίδευση της Ουγγαρίας, Katalin Molnár-Stadler

 

Ομάδα εργασίας 4

Διασφάλιση Ποιότητας: «Καλές Πρακτικές» Υποστηρικτικών Δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση

 

Στο εργαστήριο αυτό οι εισηγητές και οι εισηγήτριες θα αναφερθούν σε
εκπαιδευτικά προγράμματα που έγιναν στην Γαλλία, την Φιλανδία και την
Ελλάδα. Και στις τρεις περιπτώσεις πρόκειται για εκπαιδευτικές
καινοτομίες που εφαρμόστηκαν σε δύσκολες συνθήκες. Στόχος των εισηγήσεων
είναι να παρουσιάσουν και να συζητήσουν  τόσο τα θετικά σημεία αυτών
των εμπειριών, όσο και τις δυσκολίες που συνάντησαν στην εφαρμογή τους.

 

 

Ομάδα εργασίας 5

Επαγγελματική Κατάρτιση και Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Ανέλιξη των εκπαιδευτικών ΙΙ

 

Στην ομάδα εργασίας θα γίνουν οι παρακάτω παρουσιάσεις:

  • Βελτίωση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και επιμορφωτών: το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, S. Feerick
  • Επαγγελματική ανέλιξη των εκπαιδευτικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη στο πλαίσιο του προγράμματος TEMPUS, Π. Αθανασόπουλος
  • Αξιολόγηση και λογοδότηση των εκπαιδευτικών: αποτελέσματα από μια έρευνα στην Κύπρο γύρω από τις απόψεις εκπαιδευτικών και γονέων, Χρ. Παντελίδης

 

Ομάδα εργασίας 6

Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία και μάθηση των Τεχνολογιών Επικοινωνίας και Πληροφορίας και των Ξένων Γλωσσών: οι συνέπειες στην Επαγγελματική Ανέλιξη των εκπαιδευτικών

Σαράντος Ψυχάρης, Αικατερίνη Ζουγανέλη, Ελένη Καρατζιά-Σταβλιώτη, Γιώργος Φακιολάκης- Διονύσης Βαβουγιός -Γιώργος Ιωαννίδης

 

Η πρόσφατη μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση εισήγαγε τη διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση ως ένα βήμα προς την ενσωμάτωση της σχολικής γνώσης στην πραγματική ζωή.

Mε βάση τη Διαθεματική προσέγγιση τα θέματα αντιμετωπίζονται με ολιστικό τρόπο και όχι ως ξεχωριστές μονάδες. Στόχος είναι η οριζόντια διασύνδεση του περιεχομένου των διδασκόμενων αντικειμένων που ανήκουν στην ίδια γνωστική ομάδα, έτσι που κάθε ξεχωριστό αντικείμενο αναλύεται και γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας με τρόπους, που εξαίρουν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του.

Το εργαστήριο, εστιάζοντας στη Διαθεματική προσέγγιση, διερευνά τη σχέση της με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας και τις Ξένες Γλώσσες. Ουσιαστικός στόχος του είναι να παράσχει την ευκαιρία για αλλαγή των καλών πρακτικών και να τονίσει την ανάγκη για μια νέα ευρύτερη οπτική στην εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που αναδύονται από τους μεταβαλλόμενους ρόλους του εκπαιδευτή στο εξελισσόμενο σχολικό περιβάλλον.

 

Ομάδα εργασίας 7

Η συμβολή των εκπαιδευτικών και των επιμορφωτών στην ποιότητα της κατάρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

 

Στόχος της Ομάδας Εργασίας είναι να αναλύσει τη συγκεκριμένη συμβολή των εκπαιδευτών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και να διατυπώσει προτάσεις στη βάση αυτής της ανάλυσης.

Η Ομάδα Εργασίας θα επικεντρωθεί σε προσεγγίσεις και πρακτικές που αναπτύχθηκαν στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποσκοπώντας στον προσδιορισμό βασικών απόψεων που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε άλλα πλαίσια και συστήματα.

Οι εργασίες της Ομάδας θα διαρθρωθεί γύρω από τρεις ομιλίες για τα ακόλουθα ζητήματα:

  • Η θέση των εκπαιδευτικών και των επιμορφωτών σε ποιοτικές προσεγγίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση: αρχική αξιολόγηση μιας μελέτης για το Δίκτυο Κατάρτισης Εκπαιδευτών στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Η ποιότητα σε πρακτικές επαγγελματικής ανέλιξης για εκπαιδευτές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης: πορίσματα από την ομάδα εργασίας ενός Δικτύου Κατάρτισης Εκπαιδευτών σε καινοτόμες πρακτικές στην Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Διαχείριση ποιότητας συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης και ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των επιμορφωτών.

 

Ομάδα εργασίας 8

Βελτίωση της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ανέλιξης των εκπαιδευτικών: εθνικές εμπειρίες από μια διεθνή επισκόπηση των πολιτικών για την εκπαίδευση

 

Σ’ αυτή την Ομάδα Εργασίας θα παρουσιαστούν πρόσφατες πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί στη Γαλλία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία για την αναμόρφωση της αρχικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ανέλιξης των εκπαιδευτικών. Οι παραπάνω χώρες συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Προσέλκυση, Ανάπτυξη και Συγκράτηση των αποτελεσματικών εκπαιδευτικών». Οι πρωτοβουλίες που θα συζητηθούν περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση διαφορετικών μορφών εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε ένα κοινό μοντέλο, την παροχή πιο αποτελεσματικής υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους, και τη στενότερη σύνδεση της επαγγελματικής τους ανέλιξης με τις ανάγκες του σχολείου. Τη συζήτηση θα διευθύνουν στελέχη διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής και ερευνητές από τις χώρες που θα συμμετάσχουν.

 

 


Αρχική Σελίδα | Πρόγραμμα Συνεδρίου | Ομάδες Εργασίας |Παρουσιάσεις | Πρόγραμμα Εκδηλώσεων | Πρακτικές Πληροφορίες | Οργανωτική Επιτροπή | Πρακτικά Συνεδρίου | Επικοινωνία